Strategia
Novartis pyrkii löytämään ratkaisuja jatkuvasti kasvaviin terveydenhuollon haasteisiin. Novartiksella on selkeä missio, tarkka strategia ja vahva yrityskulttuuri, jotka tukevat tätä tavoitetta.
Visio
Olla maailman arvostetuin ja menestynein terveysalan yritys.
Strategia
Strategiamme on tuottaa terveyshyötyä potilaille tutkimukseen perustuvien innovaatioiden avulla. Tavoitteenamme on olla johtava toimija terveysalan kasvavilla alueilla.
Tieteeseen perustuvat innovaatiot
Uskomme, että uusien innovatiivisten lääkehoitojen ja terveydenhuollon laitteiden merkitys terveysalalla kasvaa tulevina vuosina. Investoimme jatkossakin merkittävästi tutkimukseen ja kehitykseen, minkä tavoitteena on vastata terveydenhuollon haasteisiin, joita ei ole vielä ratkaistu. Tulevaisuuden tuotekehitysportfoliomme syntyy yrityksellemme ominaisen tiedelähtöisen lähestymistavan ansiosta.
Tutkimus- ja kehitysstrategiamme mukaisesti panostamme terapia-alueisiin, joilla olemme jo vahva toimija, ml. syöpätaudit, sydän- ja verisuonitaudit, silmätaudit, biosimilaari ja neurologia, sekä laajennamme uusiin terapia-alueisiin, joilla uskomme voivamme löytää uusia innovaatioita, kuten immunologia, ikääntyminen ja infektiotaudit.
Parempaa terveyttä potilaille
Keskitämme resurssimme sellaisten lääkkeiden ja laitteiden kehittämiseen, jotka tuottavat tosielämän hyötyjä potilaille ja terveydenhuollon tarjoajille. Kehitämme lisäksi palveluita ja teknologiaa, jotka lisäävät tuotteidemme tarjoamaa hyötyä, kuten työkaluja diagnostiikkaan, mobiilisovelluksia terveyden seurantaan ja ohjelmia terveellisten elämäntapojen ylläpitämiseen, usein yhteistyössä terveyspalvelujen tarjoajien ja muiden kumppanien kanssa.
Johtava toimija terveydenhuollon kasvavilla alueilla
Tavoitteenamme on kehittää innovatiivisia tuotteita terveydenhuollon kasvavilla alueilla. Keskitymme patenttisuojattuihin innovatiivisiin lääkkeisiin, rinnakkaislääkkeisiin ja silmäkirurgisiin laitteisiin ja silmätuotteisiin – alueisiin joilla voimme kehittää innovaatioita ja toimia globaalisti kilpailukykyisesti. Samanaikaisesti laajennamme läsnäoloa kehittyvillä markkinoilla Aasiassa, Afrikassa ja Latinalaisessa Amerikassa, missä on kasvava tarve laadukkaiden lääkevalmisteiden ja terveydenhuollon saatavuudelle.